Make Text BiggerMake Text SmallerReset Text Size 
Home arrow Algemeen Nieuws arrow Ticketzuil gemeentehuis moet maandag hersteld zijn
Ticketzuil gemeentehuis moet maandag hersteld zijn
zaterdag 17 maart 2018

Als de ticketzuil in de inkomhal van het nieuwe gemeentehuis dinsdag niet naar behoren werkt, zal de leverancier in gebreke gesteld worden.

 

De ticketzuil is een cruciaal element in de automatisering van de werking van de gemeentediensten. Mensen maken thuis een afspraak en wanneer ze zich in het gemeentehuis melden, nemen ze een ticket aan de zuil. Op een scherm wordt dan getoond aan welk loket ze moeten zijn. Na een week was er al een eerste panne en sindsdien valt de ticketzuil met de regelmaat van een klok stil. "De afgelopen week was dat weer het geval," vertelt schepen Herman Strobbe (EEN). "Het probleem is gemakkelijk opgelost. Na het heropstarten werkt alles weer, maar daags nadien valt de ticketzuil opnieuw uit. De printer werd al eens vervangen maar het probleem blijft aanslepen. We hebben de firma per mail in gebreke gesteld en wilden tegen vrijdag een antwoord hebben". De leverancier heeft vrijdag aan de gemeente laten weten dat er maandag een ploeg ter plaatse komt om de nodige stukken te vervangen. "We wachten nu af, maar als het probleem volgende week nog bestaat, dan zullen we per aangetekend schrijven het bedrijf in gebreke stellen. Het is wel belangrijk om weten dat het maken van een afspraak via internet perfect verloopt, het is enkel de zuil die het laat afweten.
 
< Vorige   Volgende >