België viert zijn bierrijkdom met een gloednieuw bezoekerscentrum

België viert zijn bierrijkdom met een gloednieuw bezoekerscentrum

België zet zijn eeuwenoude biertraditie en 430 brouwerijen in de schijnwerpers met een nieuw bezoekerscentrum in Brussel dat de geschiedenis van de Belgische bierproductie vertelt en tot doel heeft te laten zien wat uniek is aan het Belgische bier en de biercultuur1. Belgian Beer World opent op zaterdag in de neoklassieke voormalige Brusselse Beurs, gerenoveerd voor een bedrag van 90 miljoen euro ($96,25 miljoen) 1.

Bezoekers zullen meer te weten komen over “Belgitude” – de Belgische identiteit – en wat het Belgische bier onderscheidt van andere bieren, zoals de vier verschillende fermentatiemethoden en de cultuur waarbij elk bier zijn eigen merkglas heeft1. “In België is er meer aan de hand dan alleen de vloeistof in het glas”, aldus Krishan Maudgal, directeur van de Belgische Brouwersvereniging1. België produceert zo’n 1.600 bieren en zijn biercultuur kreeg in 2016 een plaats op de UNESCO-werelderfgoedlijst van tradities die het waard zijn om te behouden1.

Het nieuwe bezoekerscentrum Belgian Beer World zal bezoekers onderdompelen in de rijke geschiedenis en tradities van de Belgische biercultuur, en hen laten kennismaken met de unieke aspecten die het Belgische bier onderscheiden van andere bieren wereldwijd. Met de opening van dit centrum viert België zijn bierrijkdom en zet het land zijn eeuwenoude tradities in de schijnwerpers, waardoor bezoekers een dieper inzicht krijgen in de Belgische identiteit en de bijzondere biercultuur.